نوشته شده توسط : نسرین
مردم گرفتار غم نان حوصله تجزیه و تحلیل سیاسی ندارند. نگاه می کنند و وقتی می بینند سیاسیون هر موفقیتی را به «تدبیر هوشمندانه و گره گشای» خود ربط می دهند طبیعی است که ناکامی ها را هم به پای آنها بنویسند.

عصرایران؛ اشکار امیدوار_ وقتی تسویه حساب های سیاسی جای بحث های فنی و کارشناسی را بگیرد آن وقت ترافیک خیابان ها، آلودگی هوای کلانشهرها، عدم نتیجه گیری یک تیم فوتبال در پایتخت و حتی عدم استقبال یا استقبال مردم از یک کنسرت موسیقی هم رنگ و بوی سیاسی می گیرد و مردم از چشم مردان سیاست می بینند و در خلوت خودشان شعر سهراب سپهری را زمزمه می کنند: جای مردان سیاست بنشانید درخت!...

مردم گرفتار غم نان حوصله تجزیه و تحلیل سیاسی ندارند. نگاه می کنند و وقتی می بینند سیاسیون هر موفقیتی را به «تدبیر هوشمندانه و گره گشای» خود ربط می دهند طبیعی است که ناکامی ها را هم به پای آنها بنویسند. در این میان البته شیطنت ها هم عامل تحریک و تهییج کننده است. برخی رسانه ها بادام های تلخ را در کاسه رقیب می گذارند و هوار می کشند که فلان کس باغبان خوبی نیست!معصومه ابتکار

هوای تهران آلوده است  آنقدر که باران امروز هم حریف نشد و انگار چتر سیاهی روی آن کشیده ای. مثل فیلم های آخر الزمانی که سکوت وهمناکی شهر را فرا می گیرد. داستان تکراری هر ساله است. همان ماجرای کشدار تعطیلی مدارس و هشدار به کودکان و کهنسالان که فعلاً از خانه بیرون نیایند و توصیه برای پرهیز از آوردن خودروهای تک سرنشین به خیابان و گزارش های روزنامه ها از افزایش بیماری های تنفسی و ... تکرار ده باره و صده باره و بی نتیحه!

در این میان معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بهترین گزینه برای نواختن است.اصلاح طلب است و این گرایش سیاسی اش را انکار نمی کند. به شدت به او می تازند که سیاسی کاری می کند و به داد محیط زیست نمی رسد و ناکارآمد است و ... اما آیا واقعاً مشکل سازمان حفاظت محیط زیست و آلودگی هوای تهران معصومه ابتکار است؟ یعنی با کنار رفتن او هوای تهران پاک می شود، پرستوها نغمه خوان برمی گردند و درخت های چنار پیر شکوفه گیلاس می دهند یا این هم یک تسویه حساب سیاسی است؟



:: برچسب‌ها: محیط زیست ، ابتکار ، سازمان حفاظت محیط زیست ، آلودگی هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

روزنامه هفت صبح در گزارشی که به نقل از دو تهیه کننده منتشر کرده ادعاهایی در خصوص برخی چهره های مشهور دنیای بازیگری مطرح کرده و اعلام نموده که هر یک از ایشان برای حضور در برنامه چند سکه هدیه می گیرند.

به گزارش عصرخبر، تصاویر زیر مربوط به این مطلب روزنامه هفت صبح می باشد.

بازیگرانی که برای مهمان شدن سکه می گیرند (+عکس)


بازیگرانی که برای مهمان شدن سکه می گیرند (+عکس)



:: برچسب‌ها: بازیگران، چند میگیری، سکه، هدیه تلوزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان گفت: آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) درآمدی برای تکمیل پروژه بازسازی طبقه زیرین فضای آستان، کتابخانه و فضای فرهنگی آن ندارد.
 
محمدرضا عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنای 220 متری آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان طی عملیات بازسازی، به 6 هزار مترمربع افزایش یافت.
 
وی با اشاره به اینکه 1600 مترمربع از این مساحت به ساخت کتابخانه عمومی و سالن‌های مطالعه ویژه خواهران و برادران و مخزن باز اختصاص یافته است، افزود: این پروژه به علت کمبود بودجه‌ای که از محل درآمدهای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) تأمین می‌شود، ناتمام باقیمانده است.

 



:: برچسب‌ها: کتابخانه ، سمبوسه فروشی،اجاره ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
عادل فردوسی‌پور معمولاً مصاحبه با چهره‌های سرشناس فوتبال را خوب درمی‌آورد و مخاطب از تماشای مصاحبه‌های فوتبالی او سیراب می‌شود اما این قاعده در مورد مصاحبه شهاب حسینی رعایت نشد و عادل نتوانست حرف دندان‌گیری از او دربیاورد.

مصاحبه عادل فردوسی‌پور با شهاب حسینی بر خلاف تبلیغات فراوانی که روی آن شد، به هیچ وجه چنگی به دل نزد.

خبر ورزشی در ادامه نوشت: «نوع مصاحبه طوری بود که بیشتر از آن که مخاطب جذب شود خود عادل جذب شد. او آشکارا تحت تأثیر شخصیت شهاب حسینی قرار گرفته بود. نوع سؤالات اصلاً‌ خوب نبود و مصاحبه ریتم خاصی هم نداشت. عادل هنگام مصاحبه مدام می‌جنبید و نتوانست مصاحبه را آن طور که باید و شاید درآورد.

عادل فردوسی‌پور معمولاً مصاحبه با چهره‌های سرشناس فوتبال را خوب درمی‌آورد و مخاطب از تماشای مصاحبه‌های فوتبالی او سیراب می‌شود اما این قاعده در مورد مصاحبه شهاب حسینی رعایت نشد و عادل نتوانست حرف دندان‌گیری از او دربیاورد.



:: برچسب‌ها: شهاب حسینی ، عادل فردوسی پور ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

عبدالجبار کاکایی شاعر مشهور به سریال معمای شاه انتقاد کرد.

به گزارش عصرخبر، این شاعر معروف با انتشار عکسی از این سریال نوشت: «دلقك تر از معماي شاه همين معماي شاهه نمايش پادشاه رواني و بي عقلي كه حتي حفظ ظاهر هم بلد نيست ، له له نوكري مي زنه، لفظا توطئه عليه مردم را اعلام مي كنه .

 نمايش باليودي زشت و زيبايي كه تلاش مي كنه به عوام زدگي دامن بزنه ، چشم اندازي كه سيماي رسمي از آن مردم رو رصد مي كنه بي شباهت به تريبونهاي وعظ سنتي و اتاقكهاي قرائت بيانيه پاياني تظاهرات تشريفاتي نيست ، آدم بد هاي اين دوريال تلويزيوني بي گفتگو گاو پيشاني سفيدند، فهم نازل از شعور ملي و درك نارس از محيط ، اسباب اتلاف سرمايه شده است چند قسمت را من حيث كنجكاوي ديدم كاش مي شد غرامت وقت تلف شده را گرفت»



شاعر مشهور: «معمای شاه»، دلقک است! (+عکس)

 



:: برچسب‌ها: انتقاد ، عبدالجبار کاکایی ، معمای شاه ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
وقتی برخی مدیران و مربیان به جای پناه بردن به علم روز، پشت بازوهای لیدرهای قوی پیکر قایم می شوند ودر صفحه های مجازی سرگرم فحاشی به رونالدو و مسی هستیم سهم ما از فوتبال چیزی بیشتر از تماشای دیدار رئال مادرید و کاشیمای ژاپن نخواهد بود.

عصرایران؛ احسان محمدی_ وقتی علی پروین با جام قهرمانی بازی های آسیایی پکن به تهران برگشت و گفت دیگر حریف تیم های شرق آسیا نمی شویم، آنها با جت پرواز می کنند ما با موتورگازی. حرفش لابه لای سوت و کف ها برای آن قهرمانی شیرین گم شد. بعضی ها هم گفتند «علی آقا» از این شوخی ها زیاد می کند!

یکسال بعد پاس با فیروز کریمی در 1991 قهرمان باشگاه های آسیا شد و حالا 2016 هم دارد تمام می شود و هیچ تیم باشگاهی از ایران نتوانسته است حتی یک جام قهرمانی در آسیا به دست بیاورد. نه پرسپولیس با احمدرضا عابدزاده و علی دایی و علی کریمی، نه استقلال با فرهاد مجیدی و ناصرخان حجازی، نه سپاهان با محرم نویدکیا، نه ذوب آهن با رجب زاده ... 

نه تنها کشورهای جنوب شرق آسیا از ما رد شدند بلکه کشورهای حوزه خلیج فارس هم حالا در تیم داری از ما بسیار موفق تر عمل می کنند.

اعتراف تلخی است. گزنده. اما حقیقت دارد. درست در لحظاتی که یک لیدر یک تیم با کف گرگی و مُشت داشت از خجالت سرپرست یکی از تیم های پایه در می آمد و او را با صورتی خونین راهی بیمارستان کرد، کاشیما انتلرز ژاپن در فینال جام باشگاه های جهان یقه رئال مادرید را گرفته بود! شاید کنار هم قرار دادن این دو تصویر به اندازه کافی نشان دهنده فاصله گرفتن جت از موتورگازی باشد!

مشت زنی در تهران؛ عروسی در ژاپن!

لیدرها و اوباشِ پیرامون تیم هایی که عنوان فرهنگی ورزشی را یدک می کشند، تنها یکی از مشکلات فوتبال ماست. فوتبالی که روی کاغذ خودش را داعیه دار سلطانی در آسیا می داند اما باشگاه هایشان هنوز به شیوه های سنتی عمل می کنند. هنوز تکلیف مدیرعامل ها مشخص نیست، بخش های حقوقی باشگاه ها زیر بار شکایت ها و مالیات ها و .... پرکارتر از بخش های فنی آن است و با وجود این همه صندلی لرزان بعید است هیچ تیمی حتی یک چشم انداز پنج ساله داشته باشد. واقعاً انتظار داریم با این سیستم به سمت جلو پیش برویم و یک روز خودمان را در حال مسابقه با رئال مادرید و بارسلونا در فینال باشگاه های جهان ببینیم؟



:: برچسب‌ها: کتک کاری ، لیدر استقلال ، کاشیما آنتلرز ، علی پروین ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
انحصاری بودن صدا و سیما سبب می شود کسی که می خواهد در این رسانه برنامه بسازد به معیار های غیر رسانه ای هم رضایت دهد و در مورد مهران مدیری اتفاقا نواختن این تک مضراب ها و نشان دادن انعطاف جای شگفتی ندارد چرا که هر از گاهی از او سر می زند اما مستمر نیست.
عصر ایران؛ مرجان کُرد- اگر پدیده «ال نینو» دمای هوای این روزهای کشور را به زیر صفر کشانده به نظر می رسد مهران مدیری هم این روزها دست به کار شده و کمر همت بسته تا «ال نینو» به سیاست نزند.

او پیشاپیش به استقبال انتخابات رفته، زهر سیاست را با ادویه طنز مخلوط می کند و  چُرت مخاطب اش را با جملاتی جسورانه می پراند تا از نرمی مبلی که روی آن نشسته اند لذت بیشتری ببرند:

«عده ای جرات کردند وارد عملیاتی شوند که به آن ها گفته شده بود، برگشتی در آن نیست. اگر ما بودیم چه کار می کردیم، امروز که شرایط کاملا عادی است، جواب آن دل و جرات خارق العاده را با سازش کاری و منفعت طلبی می دهیم. اگر دل و جرات بعضی از کارها را ندارین، چرا پست هایی را می گیرید که انجام وظایفش دل و جرات می خواهد، تو که نمی تونی بتمرگ خانه ات».
 
مدیری می میرد، سازش نمی پذیرد!


این جملات بخشی از استندآپ کمدی مهران مدیری در برنامه اخیر «دورهمی» را تشکیل می دهد که چند روزی است مانند رعد فضای مجازی را در نوردیده و واکنش های بسیاری را برانگیخته است.



:: برچسب‌ها: مهران مدیری ، مرجان کُرد ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
فاطمه و شجاع، فرزندان برهان الدین ربانی در حال تماشای آلبوم عکس های خانوادگی
 انتشار تصاویر بدون روسری فاطمه ربانی، دختر برهان‌الدین ربانی، رئیس جمهوری اسبق افغانستان و از مهمترین رهبران جهادی این کشور، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک برانگیخته است. 
 
عکس‌های منتشر شده از خانم ربانی در مجله آمریکایی "هارپرز بازار"، بخشی از یک پروژه ابتکاری برای معرفی محصولات فرهنگی و تجاری افغانستان بود که در دوبی برگزار شد. 
 
به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، فاطمه ربانی به همراه دو زن دیگر افغان، ایمان ثریا ناظمی، نواسه (نوه) سید احمد گیلانی از دیگر رهبران جهادی و رئیس کنونی شورای صلح افغانستان و کریمه صمیم، طراح افغان، با این پروژه همکاری دارند و در بخشی از این ابتکار برای نمایش لباس‌ها و طرح‌های مُد افغانی شرکت کرده‌اند. 
 
 
برهان الدین ربانی رئیس حزب اسلامی افغانستان و رئیس جمهور اسبق افغانستان
جنجال عکس بدون حجاب رئیس جمهور سابق افغانستان (عکس)
 
اما آنچه در این میان، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تا حدودی جنجال برانگیز شده، سه تصویر بدون روسری فاطمه ربانی است. 
 

ربانی می‌گوید از این واکنش‌ها تعجب کرده و تاکید می‌کند که هدف اصلی او و همکارانش در این پروژه، در واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی نادیده گرفته شده است. او  گفت: "از عکس‌های من برای حمله به پدرم استفاده می‌کنند، چیزی در مورد من برای گفتن ندارند. آنچه بیشتر مرا شوکه کرد، منحرف کردن اصل هدف ما بود. هدفی که ما برای بهتر نشاندادن محصولات افغانستان، برای بازاریابی بهتر، برای انعکاس مثبت افغانستان در بیرون از مرزهای آن داشتیم.... محور صحبت‌ها سه تصویر بدون روسری من شد، در حالی که، آنجا ما هدف بزرگتری را برای افغانستان دنبال می‌کردیم."



:: برچسب‌ها: افغانستان ، بدون حجاب ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

گروه تروریستی داعش از تعیین جایزه یک میلیون دلاری برای کشتن دختر ایرانی‌تبار تبعه دانمارک که در کنار کردها جنگیده، خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از العالم، جوانا پالانی، دختر 23 ساله دانمارکی است که با سفر به سوریه، در کنار نیروهای کُرد بر ضد داعش جنگید و پس از بازگشت به کشورش، اکنون با مجازات 6 ماه زندان روبرو شده است.

دانمارک، شهروندان خود را از سفر به هر کشور خارجی با هدف جنگ و درگیری، منع کرده و قانون شکنان را به مجازات تهدید نموده است.

جایزه یک میلیون دلاری داعش برای

وکیل جوانا اعلام کرده که نخستین جلسه محاکمه وی، سه روز دیگر برگزار می شود و احتمالا او به 6 ماه زندان محکوم خواهد شد.

مجله دانمارکی "برلنسک" نوشت: پدر و پدربزرگ جوانا، از اعضای پیشمرگه بوده اند و او اصالتا یک کُرد ایرانی است که با خانواده اش در کودکی به کپنهاگ مهاجرت کرده است.



:: برچسب‌ها: داعش ، دختر ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

حسن فتحی کارگردان این سریال در یادداشتی سرگشاده سکوت خود را شکست.

به گزارش عصرخبر، در نامه حسن فتحی که برای مخاطبان «شهرزاد» نوشته است، آمده است:

فصل اول سریال شهرزاد، در تابستان امسال و در میانه موجی از شادمانی و امید و همبستگی به پایان رسید؛ اما فصل دوم این سریال در یک پاییز سرد و در میانه پچ‌پچ‌ها و زمزمه‌های درگوشی و هیاهوهای جهان مجازی و در فضایی مملو از تهدید، تردید و سرخوردگی کلید خورده است. البته این جا‌به‌جایی‌های ناگهانی در زمانه‌ای که امیدها دیری نمی‌پایند و همبستگی‌ها جذرومدی‌اند و شادمانی‌ها عمرهای شبنمی دارند، تعجب‌آور نیست و در آن هیچ غیرمترقبه‌ای را نمی‌توان یافت.

کارگردان سریال شهرزاد سکوتش را شکست

ما دست‌اندرکاران خلق این اثر کجا ایستاده‌ایم؟



:: برچسب‌ها: شهرزاد، کارگردان، سکوت ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 | نظرات ()