نوشته شده توسط : نسرین

قید شستن این خوردنی ها را بزنید

از بچگی به ما گفته اند که هرچه را که می‌خواهید بخورید اول بشویید. اما افراد کمی اطلاع دارند که بعضی وقت‌ها این عادت می‌تواند نادرست باشد.

به گزارش جام جم آنلاین قید، شستن بعضی از غذاها می‌تواند به پخش شدن باکتری‌های و یا پیامدهای منفی دیگر بیانجامد.

روش درست آماده کردن و پختن غذاها و اشتباه‌هایی که ما مرتکب می‌شویم را نشان می‌دهد.

تخم مرغ

ماده مخصوصی را به تخم مرغ می‌زنند تا از فساد آن به وسیله باکتری‌ها جلوگیری کنند. آب این ماده حفاظت کننده را از بین می‌برد، پس نباید آن را بشویید.

مرغ

باکتری‌های روی مرغ تازه برای سلامتی ما بسیار خطرناک هستند. معروف‌ترین این باکتری‌ها سالمونلا است. عده زیادی از مردم فکر می‌کنند که شستن مرغ پیش از پختن آن این مشکل را حل می‌کند، اما آنها اشتباه می‌کنند. با شستن مرغ، باکتری‌ها به وسیله آب به دست و سینک دستشویی منتقل می‌شوند.


اگر شما یک راست آن را بپزید تمامی باکتری‌ها کشته می‌شوند. آشپزهای حرفه‌ای می‌گویند که بهتر است مرغ دوبار جوشانده شود: بعد از اولین جوش آمدن آب، شما باید آب را عوض کنید و به جوش دادن ادامه دهید.

گوشت

درست مانند مرغ، شما نباید گوشت را بشویید، زیرا شستن گوشت باعث آلوده شدن سینک دستشویی و دست‌ها به باکتری‌های خطرناک می‌شود. شما می‌توانید با پختن در درجه حرارت بالا باکتری‌ها را بکشید.


نکته: قبل از پختن آب سطح گوشت را با دستمال کاغذی خشک کنید. بعد از آن دستان را با آب گرم و صابون بشویید.

ماکارونی

نمی‌دانیم چه کسی شستن ماکارونی را پیشنهاد کرده است. آشپزهای حرفه‌ای می‌گویند شستن ماکارونی نشاسته آن را از آن می‌شوید و سس آن خوب نمی‌شود.

شما می‌توانید بعد از پختن ماکارونی آن را بشویید اگر می‌خواهید آن را با سالاد بخورید و یا سرخ کنید.

قارچ

شما نمی‌توانید قارچ را برای مدت طولانی زیر آب بگیرید و یا در آب خیس کنید، قارچ به راحتی آب را جذب می‌کند. درست پیش از پختن بهتر است آن را سریع بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید. خیساندن قارچ آنها را خراب می‌کند و باعث از بین رفتن نرمی آن می‌شود.

 

 

كيف مردانه ARSHA



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

100 روز بی خبری از سرنوشت پارسای گمشده!

 

با گذشت 100 روز از ناپدید شدن پسربچه 8 ساله‌ای به‌ نام پارسا در مسیر شمال – تهران، والدینش همچنان چشم انتظار یافتن فرزندشان یا اطلاعی از سرنوشت او هستند.

ایران آنلاین /یازدهم تیر امسال خانواده‌ای پس ازسفر پنج‌روزه از شمال کشورراهی تهران شده بودند که حوالی عصر برای استراحت در منطقه «وانا»، نزدیکی خروجی تونلی به همین نام و در محلی که به «نقش شاه» معروف است در کنار رودخانه خروشان هراز توقف کردند، اما پس از دقایقی متوجه ناپدید شدن «پارسا»ی هشت‌ساله شدند. همزمان با شروع جست‌و‌جوها، امدادگران هلال‌احمر و نیروهای پلیس هم وارد ماجرا شدند.گروه اعزامی با جست‌و‌جو در منطقه و رودخانه هراز پس از سه روز گزارشی درباره احتمال سقوط پارسا در رودخانه هراز تنظیم کردند و به خانواده پسرکوچولو اطمینان دادند که پسرشان در رودخانه سقوط کرده است؛ فرضیه‌ای که خانواده پارسا آن را هنوز باور ندارد و معتقدند احتمال ربوده شدن فرزند‌شان وجود دارد. حالا با گذشت 100 روز از آن واقعه، اثری از پارسا به‌دست نیامده و سرنوشت پسربچه تهرانی همچنان نامعلوم است.پدر پارسا که صدای خش افتاده‌اش از درد انتظار حکایت دارد اظهارداشت: هر هفته برای پیدا کردن اثری از پارسا به منطقه می‌رفتم و نقاط زیادی از رودخانه را با ابزاری چنگک مانند به طول ۵ متر می‌گشتم. حتی در این زمینه از افراد بومی که با منطقه آشنا بودند هم کمک گرفتم. از لانه حیوانات وحشی گرفته تا استخرهای پرورش ماهی و کارخانه‌های اطراف رودخانه همه را گشتم اما دریغ از یافتن اثری هرچند کوچک از پارسا. ۳۱ خرداد تولد ۸ سالگی پارسا بود و متأسفانه چند روز بعد از تولدش این اتفاق افتاد. برایش دوچرخه‌ای خریده بودم اما متأسفانه هنوز به آن رکاب نزده است و دست‌نخورده گوشه حیاط افتاده است.

فاصله کم بین انتظار و ناامیدی، اما پدر جوان پارسا را هنوز از پا نینداخته است و برای یافتن پسرش همه تلاشش را می‌کند و از گرو گذاشتن مادیات زندگی‌اش هم ترسی ندارد؛ محسن قندی از تعیین مژدگانی برای یافتن پارسا خبر داده و گفت: به توصیه افراد با تجربه در اینگونه حوادث و برای پیدا کردن پسرم ۵۰۰ میلیون تومان مژدگانی برای کسی که پسرم را پیدا کند یا اطلاع دقیقی دراین باره بدهد در نظر گرفتیم. هر جا هم که توانستیم عکس و شماره تلفن خودم و منزلمان را پخش کردیم تا اگر کسی او را پیدا کرد یا ردی یافت با ما تماس بگیرد.ازسوی دیگر جمشید نیکزاد -رئیس جمعیت هلال احمر آمل -نیزبه «مهر»گفت: پس از مفقود شدن و اعلام غرق شدن پارسا در رودخانه هراز، همکاران جمعیت هلال احمر به مدت 20 روز در رودخانه به جست‌و‌جو پرداختند اما نشانی از وی به دست نیامد. او با اشاره به اینکه تاکنون جسد این پسربچه پیدا نشده است اظهار داشت: همچنان پیگیر این مسأله هستیم.

 

گوشواره مرغ آمين طرح پروانه اي



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

هورمونی که مادر را به فرزند علاقه‌مند می‌کند

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محققان دریافتند که هورمون شیردهی بر مغز مادر تاثیر می‌گذارد و منجر به علاقه به پرورش فرزند می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس، محققان دانشگاه اوتاگو نیوزلند برای اولین‌بار نشان دادند هورمون‌هایی که منجر به تحریک تولید شیر می‌شوند، با اثر در بخش خاصی از مغز مادر به ایجاد ارتباط بین وی و نوزاد کمک می‌کنند.

 این بررسی حاکی از آن بود که سیگنال‌های هورمون پرولاکتین در مغز برای مادران نقش حیاتی و مهم برای پرورش کودک دارد. اما آیا این مدار مغزی می‌تواند عامل احساس خوب برای تشویق تغذیه با شیر مادر باشد.

 پرولاکتین هورمون محرک تولید شیر در پستانداران است.

 محققان این هورمون را در موش‌ها تخلیه کردند و دریافتند این موش‌ها می‌توانند تولیدمثل کنند، اما بعد از آن فرزندشان را رها می‌کنند. اما آیا این موضوع می‌تواند با رهاسازی فرزند مرتبط باشد؟

 

آنها برای اولین‌بار نشان دادند که این هورمون می‌تواند نجات‌دهنده زندگی باشد و در حفظ و مراقبت از فرزند که تضمین بقای اوست، نقش داشته باشد.

 

اختلال در توانایی پرولاکتین برای برقراری ارتباط در مغز می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط مادر و فرزند ایجاد کند.

 

این تحقیق در مجله PNAS منتشر شده است.

 

 

 

 

آموزش زبان انگليسي TEL  MORE

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

مفقودی‌هایی که دنیا را حیرت زده کرد

تقریبا همه ما به اسرار و رمز و رازهای قدیمی علاقه داریم اما اگر نگاهی به این اتفاقات عجیب بیندازید قول می دهم نظرتان کمی تغییر می کند. این ها مفقودی هایی هستند که هیچ نشانی از خود به جای نگذاشته اند. 

 بتی پیج مانکن آمریکایی

بتی پیج مانکن معروف آمریکایی ناگهان در سال ۱۹۵۰ ناپدید شد. در واقع به مدت ۳ دهه کسی از مکان او اطلاعی نداشت. بعدها مشخص شد که او در طول این دوره زندگی آشفته ای را می گذرانده. زندگی پر از بیماری های ذهنی، فقر و ازدواج های ناموفق. تا این که در سال ۲۰۰۸ در سن ۸۵ سالگی فوت کرد.

 

سرنشینان کشتی MV Joyita

  اخبار گوناگون  ,خبرهای  گوناگون  ,مفقودی‌ها

در سال ۱۹۵۵ کشتی ماهیگیری MV Joyita ناپدید شد. این کشتی مرتب سفرهای ۴۸ ساعته از ساموآی غربی تا فاکائوفو در جزایر توکلائو داشت. تیم جستجو فقط توانستند لاشه کشتی را پیدا کنند اما هیچ اثری از ۲۵ سرنشین آن نبود. محتویات کشتی ۵ هفته بعد شناور روی آب پیدا شد اما باز هم هیچ خبری از سرنشینان کشتی نبود.

 

بمب افکن استراتژیک B-47

  اخبار گوناگون  ,خبرهای  گوناگون  ,مفقودی‌ها

در تاریخ دهم مارس ۱۹۵۶، ۴ بمب افکن استراتژیک پایگاه فلوریدا را برای یک پرواز بدون توقف به مقصد پایگاه هوایی گوریر در موروکو ترک کردند. اولین توقف برای سوخت گیری بدون هیچ حادثه ای انجام شد اما در دومین توقف به طور مرموزی یکی از بمب افکن ها ناپدید شد و تحقیقاتی که برای پیدا کردن آن انجام شد بی نتیجه ماند.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

یک پرس غذای نذری چند؟

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, غذای نذری

یک پرس قیمه نذری به گفته رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس قیمتی بین ۹۰۰۰ تا چهارده هزار تومان دارد.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر مرسوم شده است که رستوران‌های مختلف در ایام عزاداری نسبت به پخت غذاهای نذری اقدام کرده و برای هیات‌ها و تکایای مختلف مسئولیت این بخش را بر عهده می‌گیرند. بر همین اساس کم نیستند نذری‌هایی که با اسم و تبلیغات رستوران‌های مختلف توزیع می‌شوند.

 

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس در گفت‌وگویی با ایسنا در این باره اظهار کرد: در ایام عزاداری ماه محرم معمولا همکاران ما خدمات مربوط به نذورات را نیز قبول می‌کنند که البته در اکثر موارد برای این سفارشات هزینه پخت و پز دریافت نشده و همکاران ما تنها هزینه مواد اولیه را دریافت می‌کنند.

 

علی‌اصغر میرابراهیمی در عین حال گفت: گاه نیز ممکن است نذورات مربوط به صاحبان رستوران‌ها باشد اما به هرحال در این ایام واحدهای فعال در صنف ما بر اساس توان خود برای ارائه خدمات پخت و پز مجالس تلاش می‌کنند.

 

وی همچنین عنوان کرد: از نظر قیمت نیز هر واحد صنفی قیمت‌های خاص خود را دارد که این قیمت‌ها بر اساس مواد اولیه‌ای که در طبخ غذا مورد استفاده قرار گرفته تعیین شده و سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر روی آنها نظارت دارد.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

گاف بزرگ مدیران پرسپولیس در پرونده طارمی + سند

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بررسی پرونده مهدی طارمی نشان می‌دهد، هنرنمایی مدیران پرسپولیس منجر به محرومیت این باشگاه شده است، جایی که "طاهری و دوستان" برای حل مشکل، مشکل‌زایی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این روزها باشگاه پرسپولیس علاوه بر پرونده مانوئل ژوزه درگیر پرونده جدی بین‌المللی دیگری شده که به نظر می‌رسد حاصل هنرنمایی و سوء تدبیر مدیران حال حاضر این باشگاه است.

 

ماجرا از جایی آغاز شد که مهدی طارمی پس از حضور در تمرینات تیم ترکیه‌ای به ایران بازگشت. آن زمان همه می‌دانستند که او بدون فسخ قرارداد به تهران آمده و برای انعقاد قرارداد با پرسپولیس باید با ریزه‌اسپور قراردادش را فسخ کند، همان کاری که رامین رضاییان کرد اما مدیران باشگاه پرطرفدار تهرانی برای فرار از تبعات احتمالی این مساله با ترفند خاصی دست به کار شدند تا شاید بعدها فیفا را متقاعد کنند که مهدی طارمی پیش از سفر به ترکیه با پرسپولیس قرارداد داشته است، اتفاقی که اکنون سرآغاز مشکلات بعدی برای این تیم شده است.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

"زبان بدن" روحانی در نیویورک چه گفت

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

در میانه نخست سخنرانی و تا قبل از آنکه به صحبت‌های اخیر ترامپ واکنشی نشان دهد، چرخش سر و تقسیم مساوی نگاه بین راست، چپ و میانه سالن کاملا رعایت شده بود. اما همین چرخش سر ... 

به گزارش جماران؛ برای افرادی که سخنرانی ‌های پیشین روحانی را در سال ‌های گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل مشاهده کرده‌اند، این سخنرانی مؤثرترین سخنرانی وی بوده است؛ هم به این دلیل که پس از صحبت ‌های ترامپ و نتانیاهو همه مشتاق شنیدن پاسخ و واکنش رئیس ‌جمهور روحانی بودند و هم به این دلیل که چارچوب نوشتاری و بیانی سخنرانی منجر به اثرگذاری بیشتر آن شده بود.

 

در مقایسه با سخنرانی ‌های پیشین و به طور مشخص اولین سخنرانی روحانی در همین جایگاه، تفاوت‌های بسیاری به نظر می‌آید. در میان ٤٨ تصویری که در پایگاه اطلاع‌ رسانی دولت منتشر شده، در تصاویری که به‌ وضوح می‌توان صورت روحانی را مشاهده کرد، رضایت، شعف، جدیت، تعجب و در جایی کمی خشم قابل تشخیص است.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1396 | نظرات ()